lördag 20 mars 2010

Våren är på G

Nu märker man verkligen att våren är på G!! Med stormsteg!! Flera plusgrader under natten, och nu på dagen har vi haft 9 grader i skuggan. Det är så härligt, nästan så man ser hur snön sjunker ihop.
Dessutom har, käre maken tillsammans med sonen, hjälpt våren på väg, genom att skyffla bort all snö från altanen. Så nu när det blir soligt kan vi sitta ute och fika!! Så underbart!
Själv har jag fått bort massor med snö från rabatterna på framsidan av huset!!
Snart kanske man kan hoppas på att få se lite vårblommor titta fram!!!


Det här är en tidig vårbild av en vacker, dubbel tulpan, Royal Acres. Den är mörklila och blommar länge. Jag tycker att blommorna är så läckra, dom påminner om pioner, eftersom dom är fyllda. Hoppas verkligen att den ska blomma i vår också.
Längtar sååå efter alla vårblommor och vackra tulpaner!
Det är fascinerande med allt liv som tittar fram ur jorden, fastän den varit frusen hela vintern! Varje liten blomma som visar sig är ett underverk!

Ha en trevlig lördagkväll och ta hand om varann!!

5 kommentarer:

  1. Sådana här underbara vårdagar får man hur mycket energi som helst.
    I morgon ska jag ta bort julgransbelysningarna från utegran och granbock m.m. Det är ju snart påsk!!!
    Trevlig Helg!
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Jo nu smälter det undan fort. Idag har varit en underbar vårdag här hos oss.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din tulpan, min favvofärg!
    Visst är det skönt när snön smälter.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det härligt nu när snön börjar försvinna, även fast det är väldigt smutsigt medan det pågår...men bort måste det ju..=) Dina tulpaner såg verkligen ut som pioner/dahlior, läckra!
    Ser att du har birma också - vad fin han är! Visst är de underbara djur!

    SvaraRadera
  5. Snön smälter faktiskt undan fortare än jag trodde det skulle göra. Nu ser man snart hela vår gräsmatta. Och igår fick jag se att tulpanlökarna kikar fram. Helt underbart. Så vi är ju på rätt håll mot våren/sommaren. /Knatten

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!