tisdag 9 mars 2010

Lite nyförvärv

Solen har fortsatt att värma idag också,och som en av mina matgäster på jobbet uttryckte sig: så far snön illa. Jag kan lugnt påstå, att det är nåt jag uppskattar väldigt mycket, att snön far illa, den får mer än gärna försvinna helt!!

På eftermiddagen har jag hjälpt min lilla tjej, som inte är så värst liten mer, att bli fin, till festen som 8:orna har ikväll. En "vett och etikett fest", där dom ska få lära sig hur man uppför sig och umgås på en fin middag. Det kan ju ha sina fördelar att känna till! Hoppas dom har det trevligt!!

I år hade jag inte alls tänkt köpa nåt på bokrean. Men det är ju så här i livet, att det går inte alltid som man tänkt. Det räcker att man stannar till vid bokborden där alla reaböckerna ligger. Vips, så är det nån bok som hamnat i kundvagnen, utan att man fattar hur det går till!! Konstigt fenomen det där!!


För mig är det så, att om jag köper böcker, så blir det antingen trädgårdsböcker eller kokböcker. Fast jag har ca hundrafemtielva kokböcker redan!! Men vad hjälper det när allt ser så gott ut!! Titta bara vilka två böcker som följde med hem denhär gången. Man kan inte direkt påstå att dom är nyttiga för midjemåttet, men ack så gott allt ser ut!!


Då är mitt andra nyförvärv klart nyttigare! Två kraftiga plantor med Rosmarin och Lavendel. Till superpris, med ytterkrukor och allt. Kändes faktiskt som ett fynd!!
Rosmarinen ska få bo i en stor kruka i sommar, och till lavendeln kanske jag hittar nån plats i en rabatt så småningom.

Helt oväntat fick jag en ny kamera idag också!! Ibland har det sina fördelar att ha en andra hälft som är lite av ett "teknik freak". Jag får överta grejer när han skaffar nytt. I höstas fick jag ju en kamera, som jag tyckte var bra, men den jag fick idag lär ska vara ännu bättre. Det är bara att tacka och ta emot!!!:))

Ha en fortsatt trevlig och skön kväll!!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har faktisk lyckats att gå förbi bokreaböckerna. Jag är en riktig bokmal annars, slukar deckare och romaner men i år har jag inte haft lust att köpa några böcker. Lycka till med nya kameran.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya kameran! Om du får för många avdankade kan du alltid skicka dem till mig!

    SvaraRadera
  3. Nu, förväntar jag mig minst ETT smakprov, på nån chokladig muffins...Hihihi..
    Kram Kattis!! =) <3

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!