onsdag 27 januari 2010

SNÖ,SNÖ,SNÖ, det är nog enda sättet att beskriva den här dagen!! Jag lyckades cykla hem från jobbet, men det var inte lätt:( Nu är jag så innerligt trött på vintern, kunde ha räckt med den snö som redan fanns!!! SUCK!!!!!

I år tror jag inte det blir någon resa till Trädgårdsmässan i Älvsjö för min del. Vi var några som åkte dit i fjol, men det gav väl inte speciellt mycket. Jag åker nog hellre till olika plantskolor, det tycker jag är trevligare.
I fjol, på mässan, hade jag planerat att skaffa mera liljor, för dom är jättefina att ha lite varstans i rabatterna.


Jag har endel mörka liljor som är fina. Mest gillar jag nog ljusa liljor. Min vita lilja är vacker och doftar gott(namnet har försvunnit efter många omflyttningar)
Men tillbaka till mässan då, där såldes liljelökar på olika ställen. Tyvärr köpte jag på FEL ställe!! Man skulle få 16 liljelökar för en hundring. Jag valde noga ut dom jag tyckte var fina, alltså 16 lökar till olika PASTELLFÄRGADE liljor.


Glad i hågen planterade jag mina 16 liljelökar där jag ville ha dom i rabatterna. Sen var det bara att vänta på fina pastellfärgade liljor!!! Gissa om jag blev glad eller inte, när liljorna började blomma!! Av alla 16 var det 2 stycken som var GULA, resten visade sig vara MÖRKRÖDA!!!!!!Jag hade INTE valt en enda gul lilja heller!!! Man kan väl bli sur för mindre!! FY BUBBLAN!!
Jag grävde upp varenda en av dom röda och gav bort dom, ville inte ha några mer såna!!! Inte kul alls!!!
Istället har jag köpt nya liljor från Odla, dom tror jag blir jättefina!! Kommer aldrig mer att köpa liljor på någon mässa, ALDRIG!!

3 kommentarer:

  1. Du får sätta fast skidor på cykelhjulen...fniss..
    Ja, det är tråkigt när man köper växter och så väntar man på blomningen och det blir inte alls det man trodde sig ha köpt! Lite mer ordning tycker man ju att Trädgårdsmässor skulle ha......

    SvaraRadera
  2. Bra att veta!hade tänkt i liknande banor när vi besöker mässan i år,men satsar på annat då!
    Trött på vintern jag också!!

    SvaraRadera
  3. Själv saknar jag en trädgårdsmässa lite senare på våren/försommaren (med perenner!). Kan knappt köpa några växter eftersom jag inte har någon bra plats att förvara dem innan det går plantera ute. På Älvsjö känns det mest som att det bara finns prylar och pelargonsticklingar...
    Köpte faktiskt vita liljor från Odla för 2-3 år sedan och gissa vad? Dom är gula! Så kan det gå... Hoppas på bättre lycka för dig :)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!