måndag 11 januari 2010

Extravaganza

Ja,nu känns det som att man kommit igång på allvar med jobbet igen. Jag älskar verkligen mitt jobb och det är så skönt att ha det så. Känner mig SÅ lyckligt lottad; en underbar man, två härliga ungar, ett jobb jag älskar att gå till, med underbara arbetskompisar och alla goa barn på skolan.
Det här vill jag fira med en mycket vacker ros och det får bli en av mina favoriter; Extravaganza



EXTRAVAGANZA är en ros jag inte vet särskilt mycket om än,men jag bara älskar dom stora läckra blommorna. Det är en Poulsenros från 2001, zon 3,(4). Höjd ca 90-120cm.
Köpte henne mitt i sommaren -09, i full blom. Hon fick bo i kruka tills jag framåt hösten hittade en bra plats åt henne i rabatten. Vet inte om hon klarar den här iskalla vintern,men jag hoppas innerligt att hon överlever.


Jag blev förälskad på en gång när jag såg henne på plantskolan. Hon fanns dessutom bara i ett ex. så jag tog henne direkt.


Tjusig i alla stadier av blomningen,hon lever verkligen upp till sitt namn!


Den är läcker, och rosorna håller länge. Hoppas verkligen att den överlever vinter så jag får njuta av den i sommar igen. Jag bara älskar den!!!!

2 kommentarer:

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!