lördag 9 januari 2010

Tillbakablick

Här har jag,under påsklovet -07,grävt färdigt rabatterna vid spaljen.Med en del av överskottsjorden börjar jag bygga upp en upphöjd rabatt runt soluret.Den blev bra mycket större än såhär innan jag var klar.Vid dethär laget har jag fått uppleva att lera INTE är lätt att gräva i,när man ska ca.60cm ner.


Idag kan vi njuta av blomprakt som ett resultat av allt grävande och slitande.Blev rätt så nöjd med resultatet av solurs-rabatten.Många fler rabatter har tillkommit efter dethär,så gräsmattan är starkt förminskad nu,till förmån för blommande rosor och perenner.
Trädgården förändras hela tiden med växter som byter plats och nytt som tillkommer.Det är det som är så härligt med en trädgård, den blir aldrig färdig!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!