lördag 16 januari 2010


Eftersom jag hittade ett foto, som Bosse tog för två år sen,när vi var i Jakobstad, i mitt föräldrahem, får det bli en liten nostalgisk tripp dit.
Dom stora knotiga äppelträden,som aldrig blivit klippta,står fortfarande kvar.Två av träden är t,o,m högre än huset. Dom är enorma! Förr hade mamma mycket mer blommor i trädgården,nu orkar hon inte göra så mycket längre.
Jag kommer ihåg en STOR,otroligt vacker vit pion som växte i rabatten bredvid trappan.Nu är den borta sedan många år.
Dom små plommonplantorna jag fick av en arbetskompis för ca 30 år sen, är stora plommonträd nu. Det är mycket som är sig likt sen jag bodde där.....på vissa ställen känns det som att tiden står still på nåt sätt, men ändå inte.
Jag har tagit med mig en hel del plantor därifrån,som nu får föröka sig i min trädgård här; ormbunkar, snöbollsbuske,olika dagliljor,kärleksört,blå akleja osv. Inte minst dom stora, vackra blå och vita storklockorna.Dom växer lite varstans i mina rabatter nu, blommar länge,länge och är underbart vackra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!