fredag 26 februari 2010

Vintern får ge vika......

Nu märks det definitivt att våren är på gång. Snön rasar från taken och det droppar smältvatten överallt, dessutom är det +2,5 grader. Vågar man äntligen tro på att all denna enorma snömängd ska försvinna???
Sedan jag flyttade hit till Sverige, för ca 24 år sen, har jag inte varit med om en lika snörik vinter. Nästan så man glömt hur en normal vinter med snö, brukar vara.

Jag har fixat till ett litet bildcollage från vinter trädgården, som är fylld med snö, snö, snö, så långt ögat når!!
Visst är vintern vacker på sitt sätt, men nog längtar jag väldigt mycket efter våren!!


Kanske kung Bore får packa ihop för det här året nu!! Inga fler dagar med -20 grader, vill jag ha!! Trots takdropp, plusgrader och snöras, är det fortfarande lite svårt att fatta, att det om bara några månader ser ut såhär!!


Det är det här jag längtar till!!! Att få vara ute i trädgården hela dagarna och njuta av allt som växer och blommar!! Jag känner mig lyckligt lottad, att få ha ett jobb, som innebär att få vara ledig större delen av sommaren. Det är nåt jag värdesätter väldigt mycket!!
För varje dag, kommer vi ett steg närmare våren och sommaren, och det känns underbart!!

Önskar alla en trevlig fredag!!

4 kommentarer:

  1. Ja visst blir det härligt när vår och sommar kommer. Längtar. Skulle vilja ha lite mer sol. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  2. Hej Margot!

    Jo, under dagen har det känns lite vårligare i luften, och jag flyttade ut lite attiraljer och arrangemang utomhus, och tog lite foton på blomster och smältande snö.
    Men fortfarande är det tjocka drivor och snöbunkar överallt i trädgården, så några vårblommor har jag inte sett kika fram än.
    Jaja, tids nog...
    Jag kan hålla med att den vita snön är vacker, men i ett töande skåneland finns det alla möjliga gråsvart nyanser på snön...
    Ha en skön helg!
    hälsn
    AnnA
    PS!Rosen "Aprikola" är ju en söt bekantskap, som jag bara sett på bild, och inte själv har.DS.

    SvaraRadera
  3. Härlig bildpotpurri!

    Idag kändes det ju nästan möjligt att det blir en vår...;-)

    Ha en go helg, H.

    SvaraRadera
  4. Vilka kontrastkollage! Ja och båda har sin charm, men jag håller med att den sista är den som visar vad man längtar till nu. Känns som en overklighet.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!