måndag 8 februari 2010

Måndag....ny vecka....nya möjligheter....nya trevliga personer att träffa och kanske lära känna...få gå till ett jobb man trivs med.....bara att få leva och finnas till....få umgås med nära och kära!!!!
Tänk så bra man mår, bara genom att focusera på det som är positivt, istället för att vara sur och grinig över allt som kunde bli bättre!
Jag längtar till våren, men det har varit så soligt och fint idag, så man bara måste vara glad. Om ett par månader har all snö försvunnit och vårblommorna börjar titta fram.


Det här är en lite kul bild på en "snöros" och jag är sååå glad, att rosorna som vaknar till liv när våren och sommaren kommer inte ser ut så här. Dom kommer istället att vara fulla av liv, underbara färger och dofter!!!!


Här är en liten söt vårblomma som jag inte har något namn på. Vi kallar den för Skoklosterblomman. För på något konstigt sätt så "följde" den med hem från Skokloster för tre år sedan. Förstår inte riktigt hur sånt kan hända!:))))
Den har söta blå-lila blommor, förmodligen någon typ av viol.


Ska bli kul att se, om vi får några "hyresgäster" i fågelholken vi satte upp, förra sommaren. Vi har många småfåglar i trädgården, så jag hoppas att några av dom vill flytta in i holken.

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt med fågelholkar och fågellivet. Vi spikar nya holkar varje år och de brukar vara välbesökta.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!