torsdag 11 februari 2010

"Klipp-Party"

Mina härliga och trevliga arbetskompisar har precis varit här hos mig, nu på eftermiddan. Tänk vad roligt vi alltid har tillsammans!!! Vi har blivit klippta och friserade av våran superduktiga Affa. Så nu kommer det att finnas fem till-klippta mattanter i köket imorron. Va fina vi ska va!!!!:)))
Förutom jättetrevig samvaro, har vi oxå njutit av ANANASPAJ med vaniljglass!! Det är supergott, kan jag lova. Vi mumsade i oss en och en halv paj, utan problem.
Tur att vi bara behövde sitta still när vi blev klippta, för efter paj och glass orkade man knappt röra sig!!

Här kommer receptet på ANANASPAJEN. Mycket lättlagad och görs med fördel dagen innan den avnjuts!!! Använd stor pajform.


pajbotten:

3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 dl socker
150 g SMÖR, smält

fyllning:

1 ägg
250 g creme fraice(inte light)
1/2 dl socker
3 tsk vaniljsocker
1 burk krossad ananas med spad(432g)

Blanda torra ingredienserna till pajbotten, smält smöret och häll över mjölblandningen. Rör ihop till en deg. Bred ut den i en stor pajform.

Till fyllningen: Rör ihop ägg, creme fraiche, socker och vaniljsocker. Blanda i krossad ananas med spad.
Häll ut fyllningen i pajformen och bred ut den jämnt over botten.

Grädda i mitten av ugnen ca 35 min i 175 grader.

Låt den svalna(gärna över natten) och avnjuuuuut med vaniljglass.

Mycket hög njutningsfaktor, jag lovar!!!!

5 kommentarer:

  1. Mmmmmm.. den är supergod! Och tack för en trevlig kväll!
    Kram Kattis

    SvaraRadera
  2. Blev bjuden på ananaspaj för ett tag sen.
    Det är verkligen jättegott!!!

    SvaraRadera
  3. Den pajen har jag smakat på ett tupperware party, den är så god. Jag ska till frissan i morgon, ska bli skönt att få se lite välvårdad ut igen.

    SvaraRadera
  4. härligt!! o jag "knyckte din countdown " :)

    SvaraRadera
  5. Den är hur god som helst. Ska försöka göra det hemma. Tack för en fantastisk kväll vi hade hemma hos dig Margot. Kramar och vi ses om några minuter. ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!