torsdag 22 september 2011

Regnig höst

Det är lite kul att se hur olika blommor klarar regnet!
Bland rosorna är det en del av blommorna som nästan ruttnar
eller blir jättefula av mycket regn,
medan andra klarar sig hur bra som helst
och förblir vackra!
Här har jag fotat några av de rosor som är lika vackra
 oberoende av om det regnar eller inte!

"Aprikola" fortsätter oförtrutet att blomma
och både knopparna och blommorna är mycket regntåliga!

"Astrid Lindgren" är också fin och fräsch i regn!

"Leonardo da Vinci" som blommar tills det fryser
är helt oberörd av regnet!

"Mary Rose" är en underbar ros!
Vacker, väldoftande och ljuvlig både i solsken och regn!

Dahlian "Edge of Joy" blommar så fint fortfarande!
Jag gillar färgen på blomman, så vacker iklädd vattendroppar:)

Så vill jag passa på att välkomna några nya följare,
hoppas ni ska trivas här bland mina blommor:))


Ha det gott alla goa bloggvänner!

Kram


14 kommentarer:

  1. Vattendropparna från regnet gör bara rosorna ännu vackrare tycker jag!
    kram/mia

    SvaraRadera
  2. Så fina blommor du har ännu ,här regnar det som om vi glömt på duschen ute ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Otroligt fräscha och vackra rosor, trots regnet!
    Så synd att hösten verkar bli en ofantligt blöt tid!!
    Ha en fin helg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Så härligt att se dina rosor! Jag har inte varit ut i trädgården sedan i söndags för det är mörkt när jag kommer hem, men i morgon är jag ledig och då...

    SvaraRadera
  5. Så många fina rosor du har, vet inte vilken som är finast av de du visar idag. Jo, jag tror Leonardo da Vinci är vackrast.
    kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Margot.
    Tack för din alldeles rätta och fin kommentar hos mig.
    Dina rosor och dina bilder på dem är alldeles oslagbara.
    Dalian har verkligen en helt fantastisk färg.
    Många kramar till dig.
    Zara

    SvaraRadera
  7. Fina rosor! Jag har också en del fina rosor som blommar men bladen ser bedrövliga ut! Allt regnande har inte varit så positivt just för rosenbladen...

    kram louise

    SvaraRadera
  8. Så fint det blommar med rosor fortfarande hos dig! Jättebra med tips på blommor som blommar på sensommaren och även tål regn, för det är inte så mycket som blommar här nu. Det mesta ser trist ut av allt regn. Känns som att det har regnat halva dagarna ända sedan i mitten av juli... Då började vi nämligen semestern och den var ganska regnig, inte hela dagar, men som nu, regn varje dag. Hade också hoppats på en solig höst. Men det är i alla fall varmt och skönt än så länge...

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Din blogg har blivit ett dagligt behov :) Jättejättefina rosor har du! Här i skåne bör vi nog satsa på mer regntåliga rosor - i alla fall om kommande somrar blir lika regniga som denna. Jag tycker man förutom skuggtålighet å så även borde ange regntålighet :) Den ros i min täppa som mått sämst av regnet är Bering Renaissance - knopparna ruttnade en efter en :( Stor kram

    SvaraRadera
  10. Så vackert med regndropparna på rosenbladen.

    Trevlig helg!

    Annelie

    SvaraRadera
  11. Mina rosor ser bedrövliga ut. Dina är ju jättefina! Ha en bra helg./Christina

    SvaraRadera
  12. Så vackra blommor och vackra bilder. Kul att du är med i min utlottning. Ha en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Ja, jag märkte också att en del växter ruttnar i regnet!
    Dahlian som du fotat var speciellt vacker.
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!