fredag 23 september 2011

Blommig fredag - Diamanter är inte eviga

Så har ännu en intensiv jobbvecka gått och det är återigen dags för Blommig Fredag
Temat, "Diamanter är inte eviga", var minsann lite klurigt så jag fick ta mig en liten funderare på vad jag har för "diamanter" i trädgården som verkligen är förgängliga!
Det jag kom att tänka på då var de ljuvligt vackra och skira vallmona som sannerligen inte är eviga! Det gäller att njuta av de fantastiska konstverken den korta tid de blommar!




Riktiga "diamanter" som jag önskar man fick njuta av hela sommaren!
Men kanske är det så att man uppskattar de vackra vallmona ännu mer bara för att de blommar så otroligt kort tid:))

Hos Katarina, Roses and stuff, hittar du fler spännande tolkningar på temat!

Ha en skön fredagkväll!

Kram


16 kommentarer:

  1. Åhh, vilka vackra diamanter, synd att dessa inte varar för evigt.
    Ha en fin kväll
    Kram Susanen

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackra diamanter. De är ju så väldigt varierande också. Kram

    SvaraRadera
  3. De var verkligen fina diamanter :) hoppas de blir lika fina nästa sommar Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Det är väl det som gör trädgårdslivet så spännande...att vänta och vänta, njuta lite och vänta på nåt annat.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Ohh - så fina dina vallmo är. Visst är det så att underbart är kort...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Som gjorda av silkespapper, så vackra och uttrycksfulla, men så kortvariga...

    Vad rar du är som lagt min lilla butik i din lista, tack!!!

    Önskar dig en skön trädgårdshelg med solsken och goa pauser med fika!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara vallmor, så fina färger.

    SvaraRadera
  8. Dina vallmo är verkligen diamanter!
    Tack för infon om Korean Beauty... läste just ditt inlägg också, hjälp så stor den blivit. Börjar undra om min ska flyttas? Den är planterad vid verandaväggen mot sydost. Nånting framför fötterna ska den iallafall få till nästa år!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Mmm! Vallmor är vackra, och så blir det så fina frökapslar kvar!
    Vackra foton, Margot!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Håller med dig om att dessa vallmon är så ljuvliga! Och blomningen är kort.
    Fina bilder dun tagit på dina diamanter!/Anja

    SvaraRadera
  11. Så vackra vallmon! Min favorit är nog den första, kanske för att jag själv inte har den. Vallmona är ljuvliga den korta tid de blommar, verkliga diamanter i trädgården!

    SvaraRadera
  12. Det gäller att njuta så länge man kan, tur att man kan fota dom så kan man njuta av bilderna. Önskar dig en fin fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  13. Underbara vallmosar!!!
    Vilket svårt tema det var.
    Mari

    SvaraRadera
  14. Haller med... vallmo ar verkligen fantastiskt vackra diamanter och tyvarr inte for evigt... i alla fall inte bladen.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!