fredag 16 september 2011

Blommig Fredag --- Svamp

Så har ännu en vecka gått och det är återigen dags för Blommig Fredag!
Temat idag är "Svamp" så det får bli lite olika bilder på svamp!
Jag känner till de vanligaste svamparna men det blir sällan
 av att jag plockar någon!
Här kommer en kompott av diverse svampar!





Snäckor har vi gott om här så jag tyckte att en sådan
 kunde få vara med på ett hörn:))

Hos Katarina hittar du flera bidrag till Blommig Fredag!


Önskar er alla en trevlig fredagkväll!

Kram




12 kommentarer:

  1. Amazing colour and images!

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Ja, några av de där skulle jag nog inte plocka - men gärna titta på. Det jobbiga med svamp är ju rensandet så jag förstår om man avstår när man har fullt upp med jobb och hem och så trädgård ovanpå det!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Många vackra svampar!
    Nu har jag vant mig vid den svarta bakgrunden, gillar att bilderna blir stora.
    Men i morse blev jag förskräckt då bloggen inte var som 'vanlig', trodde den skulle krascha :=)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar svamp men tyvärr har jag skygglappar, ser dom helt enkelt inte, jo, dom gifta kanske, men kantareller får jag aldrig öga på..

    SvaraRadera
  5. trevliga foton du fått på svamparna. Visst är de vackra. :)

    SvaraRadera
  6. Jag känner till 2 sorters svamp som man kan äta...murklor och trattisar och det är väl de enda jag plockat också:) an vågar ju inte plocka sånt man inte vat vad det är.
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle gärna plocka svamp men ger mig inte tid tyvärr. Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lagar man inte "falska sniglar" av svamp..??
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det är alldeles för mycket svampsnack just nu! Jag varken gillar att plocka dom eller äta dom nämligen. Fast gå i skogen ocjh titta på dom är jätteskönt!!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  10. Tycker svamp är jättegott att äta, men hittar aldrig några när jag är ute i naturen. Kanske beror det på att jag håller mej till stigarna./Christina

    SvaraRadera
  11. Ja de var många olika svampar du visar upp :) den sniglen har verkligen ett vackert skal så de var bra att den fick följa med på svamptemat så vi fick nöjet att se den :) Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Man får passa sig nu så man inte plockar med sig några giftiga svampar på promenaderna. En del är förvillande lika varandra.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!