måndag 7 maj 2012

Vårteckenutmaning v 19

Vårtecken finns det gott om överallt nu, det händer något nytt varje dag! 
Tog en sväng med kameran när jag kom hem från jobbet 
för att hitta lite nytt som slagit ut!

De stora påskliljorna har slagit ut, de står lite mörkt 
så de brukar alltid blomma i början av maj!
En av de få gula blommor som finns i min trädgård!

De mörkröda Fänrikshjärtan har börjat blomma!

Jag trodde att de Botaniska Tulpanerna skulle föröka sig 
men det ser ut att bli tvärtemot, ser ut att bli färre av dem i år!

Pärlhyacinterna är också på gång!

En vacker blå Hyacint som troget blommar år efter år, det är kul!
Doftar gott gör den också:)

Ser ut att bli ännu en natt med lite minusgrader 
så jag ska täcka över mina krukor för säkerhets skull, 
då slipper jag några förfrysningar!

Kika in hos Humlebacken så kan du titta på många 
fler vårtecken i vårt avlånga land!


Ha en fin kväll!

Kram



15 kommentarer:

  1. Trist med alla de här frostnätterna, skulle vara så skönt att slippa täcka någon kväll.
    Nu är det roligt att gå på trädgårdsvandring alltid är det något nytt som slagit ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är så fint med alla vårblommor. Trist om de skulle förfrysa. Snart får det vara slut med frostnätterna!
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  3. Åh, den mörkröda fänrikshjärtat så spännande ut...behåller den färgen eller blir den mycket ljusare? så vacker!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bleknar kanske en aning men inte mycket! Den heter Luxuriant.

      Radera
  4. Nya vårtecken varje dag, vilken fröjd:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga blombilder, de sorter du visar klarar väl någon minus, men jag antar att du har känsligare telningar i krukrona. :)
    Ha det gott i våren!

    SvaraRadera
  6. Fina vårtecken. Men ingen frost :-(( Usch!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder, som alltid.
    Mina frön jag fick av dig har börjat komma upp. Hur mysigt som helst.
    Nu är jag på G i trädgården, kolla in bilderna hos mig. Kram. Ha en supervecka.

    SvaraRadera
  8. Oj så många vårtecken du har!!Här är det snön som ställer till det...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Akta dej så att inte frosten tar dina Fänrikar, som den gjorde med mina! Tänk, man vänjer sej aldrig vid nattfrost!

    Tisdagskram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Våriga bilder och jättefina fänrikshjärtan! Tycker de ärhelt underbara både i blad och blommor!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Gillar det mörka Fänrikshjärtat.Vi har en fin tid nu när vårens blommor kommer.MVH

    SvaraRadera
  12. Härliga vårtecken, fänrikshjärtat var snyggt!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  13. Så fint hos dig, fina blomstöd

    SvaraRadera
  14. Något vill inte idag med iPaden, tulpanerna blir fler skulle jag skriva, med första åren blir det mest blad.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!