måndag 21 maj 2012

Härlig vinst

De flesta kuvert man får i brevlådan brukar innehålla räkningar
 och det är inget att bli särskilt glad över:))
Men innehållet i ett av kuverten jag fick idag blev jag jätteglad över!
För ett tag sedan hade jag lyckan på min sida i en utlottning 
hos Stina med bloggen Trädgårdstina!
Stina lottade ut rhizomer/smålökar från hennes 
vackra Oxalis/Lyckoklöver och jag var en av vinnarna:))
Idag fick jag alltså rhizomerna/smålökarna i ett kuvert!!
Hur kul som helst! Tack Stina, ska göra mitt bästa 
när det gäller att ta hand om lökarna!

(Stinas foto)
Så här frodiga och vackra är Stinas Lyckoklöver 
som hon har på sin trappa på sommaren!
Riktigt imponerande och snyggt!
Nu ska jag plantera mina smålökar och hoppas på
 att jag också får fina krukor med Lyckoklöver i sommar!


Ha det gott!

Kram




17 kommentarer:

  1. Det var ovanligt läckert! Du kommer säkert att få lika fina.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till en härlig vinst du har verkligen turen på din sida.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Grattis Margot. Vilken tur du har!! Det är så vackert på Stinas trapp:-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Trevlig post du fick idag, lyckoklöver är väl inte så vanlig längre, minns den bäst från mitt barndomshem.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Grattis! Det var verkligen "skitsnyggt" på ren svenska.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Lyckliga du! GRATTIS till vinsten.
    Varma hälsningar från Eva Linnea i Småland

    SvaraRadera
  8. Grattis till den fina vinsten! Synd att jag missade den tävlingen... ;-) Fast jag har en rödbladig lyckoklöver, men har aldrig tänkt på den som uteblomma. Alltid får man några tips...

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  9. Grattis till den vinsten!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  10. Vad roligt med ett oväntat paket! Själv fick jag en hel kasse med delar av alla möjliga plantor i helgen. Nu står de planterade i krukor för att växa till sig och jag håller tummarna för att de ska överleva allihop.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  11. Grattis till en jätte fin vinst
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  12. Grattis till en så fin vinst i brevet!
    Målet har du ju klart för dig ser jag :)
    Så mycket blommster inspiration du bjuder på här.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Jag fick tipset av en kompis om din fina sida! Den flyr jag till korta stunder när jag behöver ett litet avbrott på jobbet. Jag har ett ganska nyvunnet trädgårdsintresse, men stort! Kastar mig ut till min oas med blomstrande pallkragar när jag kommer hem från jobbet.
    Kan tipsa om att vi har en fin rosenträdgård utanför Nora där jag bor (Villa Sindoro, 3 mil norr om Örebro). Det är värt ett besök. Nu håller det dessutom på att växa fram en ny handelsträdgård alldeles intill. Det är ett trevligt utflyktsmål.
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie! Välkommen hit till bloggen:)) Har sett många bilder från Villa Sindoro och skulle gärna besöka den vackra trädgården om jag har vägarna förbi nångång!
      Mvh Margot

      Radera
  14. De kommer säkert bli minst lik fina som Stinas :) och nu har vi en härlig helg att se fram emot när allt växer så det knakar!!

    //Veronica

    SvaraRadera
  15. Grattis :) Kul med vinster :) Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Tillykke med gevinsten.
    Ha` en god dag.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!