lördag 13 september 2014

Månadsbild September och vacker blomning

Då var det dags för September Månadsbild och det är
kul att vi har så varmt och skönt väder, det får gärna
fortsätta så ett bra tag till:))
Hade tänkt få in månadsbilden i början av veckan men
av olika anledningar har det inte blivit av, men nu äntligen:))

Känns fortfarande som sommar med många rosor och annat 
vackert som blommar! Grönt och lummigt!
Hoppas det blir en lång varm höst och en kort snäll vinter:))

September -13 var lika varm och skön, inte någon stor 
skillnad från i år!

En vacker Pastell Akleja som tror att det är sommar:))

Underbart vackra floxen "Blue Boy"

Klematisen "Alba Luxurians" blommar fint fortfarande!

Klematisen "Purpurea Plena Elegans" klänger omkring i
äppelträdet och blommar massor!

Många av de kanadensiska rosorna blommar nästan som
finast nu, kanske de gillar att nätterna är lite kyliga!
Här vackra "Lambert Closse"

Kanadensaren "Martin Frobisher" blommar också fint!

Ännu en vacker kanadensare, "Morden Blush"

Ljuvliga "Mary Rose" , vacker och väldoftande!

"Aprikola" är det också full fart på, härligt med rosor som 
blommar långt in på hösten!
Längst bak vid staketet syns Blåa Storklockor som 
blommar riktigt mycket än, älskar den blomman!


Önskar er alla en 
skön och trevlig 
helg!


Kram





13 kommentarer:

  1. Ohh så fint du har det i din trädgård ser nästan ut som på sommaren Håller alla tummar jag kan för att vi skall få mååånga dagar till med detta underbar vädret.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det är otroligt vad det blommar hos dig! Så vackert med alla färger! För andra året har jag problem med min syrenhortensia som brukar blomma så vackert med stora klasar, i år är blommorna pyttesmå.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Visst har vi fina dagar nu. Purpurea Plena Elegans har jag planterat i år.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hur har jag kunnat missa att du har en blogg?! Kul!

    Kram
    Annika L

    SvaraRadera
  5. Det är alltid skoj med månadsbilder. Jag har tagit den sista på Villa Linnea, för nu är huset till salu. Annonsen kommer troligen ut på hemnet i veckan. Intresserad? Ha det gott!
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk blomning, Aklejan och floxen har en härlig färg. Klematisarna är jag avis på. Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Hel, jag ser en liten förändring, du har tagit bort en buske vid 'bågen', kan det vara en smällspirea ? ! De är annars mkt vackra med växer till sig rejält och tar stort plats. Fast jag har ingen sådan, ännu.
    Floxen 'Blue Boy' är fantastiskt . . . .
    Härliga rosor du visar, många växer bättre vid denna tidpunkten.
    Jag har köpt en 'Aprikola' i år, den är jag mkt förtjust i, även en vit ros som har ett udda namn som 'Gråsten'. Lite tråkigt namn på en vacker ros, men jag har gett den en plats i den nya 'stengården', där passar den bra.
    Ska senare visa hur 'stengården' blev, ett projekt som vi började på förra hösten, vi är förvånade att vi redan har gjort så mkt.
    Självklart har vi slitit, men i olika omgångar, även nu på höstkanten,
    det är egentligen den bästa tiden.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  8. Om vi är flera som önskar samma sak, kanske vädergudarna hör oss. Så jag instämmer i dina förhoppningar.
    Så många fina rosor och andra växter det blommar fortfarande hos dig. Ljuvliga bilder!
    Ha det gott.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  9. Hej! Så fina bilder! Vill bjuda in dig att delta i min utlottning av en Marschallhållare Rosett från Rosverkstan på min blogg. Tillverkar mina marschallhållare själv tillsammans med en smed. www.rosverkstan.blogspot.com
    Ha en fin höst! / Anna

    SvaraRadera
  10. Jag önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Saknar dig här på bloggen. Hoppas att allt är bra med dig och de dina!

    Önskar ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Ja, nu längtar man efter att få sätta igång! Julrosorna blommar, magnolian har ulliga knoppar och syrenerna står beredda. Ännu ett par månader kvar men det går fort.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!