torsdag 1 augusti 2013

Liljor i blom

Nu har större delen av mina liljor börjat blomma,
bara några som fortfarande är i knoppstadiet!
Gillar att ha liljor på olika ställen som vackra 
uppstickare i rabatterna!

 Namnlösa liljor som skulle vara rosa 
men färgen är lite svårbestämd, de ser inte särskilt 
rosa ut i mina ögon!
Fina är de hur som helst!

 De här vita liljorna blir bara fler för varje år!
Vita liljor är alltid vackra!

 Trodde nästan att den här rosa-vita liljan försvunnit
men istället dök den upp på ett helt nytt ställe, konstigt:)

 Den vita liljan heter "Annemarie´s dream" och liljan nere
till vänster heter "Forever Marjolein" och har en mycket
svårfångad färg, den lila och gula är namnlösa!

Liljan nere till höger heter "Orange Electra"
De övriga liljorna har jag inget namn på!
Kul att de flesta liljor återkommer år efter år
 och dessutom sprider sig och blir fler och fler!


Ha det gott i sommarvärmen!

Kram


12 kommentarer:

  1. Your lilys are just so beautiful, all of your flower pictures are just so lovely, thanks so much for sharing, love your photography too...

    SvaraRadera
  2. Vad många fina liljor! Har inga men njuter av dina i stället!

    kram louise

    SvaraRadera
  3. Så vackra blommor. (Hej!
    Jag har en liten fråga på min blogg, hoppas att du kan hjälpa mig med den.
    Kram
    Hanna)

    SvaraRadera
  4. Liljor är så vackra, men jag har inte många...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag älskar liljor - av alla former och i alla färger - men...det gör ju liljebaggarna också! I år har det varit ovanligt många, alltså har en hel del liljor blivit uppätna. Resten har nästan blommat över redan!

    SvaraRadera
  6. Nu är dina aklejafrön i jorden. Hoppas på fin blomning nästa år. Jag sådde fröna i japanska hörnan. Kolla mitt inlägg om den!
    Kram från EvaLinnea

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvliga liljor!!! De vita är vackrast, men Orange Electra var inte så dum den heller, vilket blickfång. Jag önskar jag kunde lite mer om växter och att kunna kombinera ihop dem så att det blommar under hela säsongen. Det skulle vara roligt att se din vackra trädgård irl.

    Ha nu en fin avslutning på veckan och en skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Underbara Liljor. Fick se på min blogg att du har varit i mina gamla hemtrakter :)

    SvaraRadera
  9. Här sitter en till som inte har en enda lilja, jo påsklilja med de räknas väl inte! Vackra är de i alla fall! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  10. Ojoj! Jag har tittat noga men inte sett ett enda spår av liljebaggar. Hur bär du dig åt? Kul att ni tog er tid och tittade förbi. Jätteroligt att ses!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  11. Liljebaggar hur gör du för att inte ha några? Undermedel eller vad är trixet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något undermedel mot liljebaggar har jag inte:)) Tidigt på våren börjar jag kika efter de röda odjuren och fortsätter sedan resten av sommaren, mosar alla jag hittar så det brukar inte bli någon stor invasion alls! Det är det enda jag gör:)

      Radera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!