måndag 26 december 2011

God fortsättning

Hoppas ni alla haft en lugn och skön jul!
Ja, ute var det kanske inte så lugnt med stormen som drog förbi!
Här klarade vi oss, tack och lov, bra!
Det dånade och small ordentligt i plåttaket inatt,
men allt ligger kvar där det ska!
I övrigt har vi haft en skön och avkopplande julhelg,
men idag måste käre maken jobba,
 för tyvärr är det så när man jobbar i affär!

Kändes lite konstigt när jag gick ut en sväng i trädgården
för en stund sedan!
Jag hittade 7 olika rosor som blommar, på annandag jul:))!!!!
Dessutom är det 6 plusgrader ute!!!

Nu hoppas jag verkligen på en fortsatt mild vinter
så att alla klätterrosor överlever vintern!
Det har varit så tråkigt efter de två senaste vintrarna
med alla nedfrysta rosor!

Jag njuter av att få vara ledig nu,
 ända fram tills skolan börjar efter Trettondags helgen!
Otroligt skön!

Önskar er alla en trevlig och fin sista vecka på det gamla året!

Kram


22 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack! det samma. Hoppas att allt är bra med dig. Har missat så mycket fint på din blogg under hösten nu. Har haft fullt upp med pluggandet så jag har inte hunnit bloggat ens.

    Ha en fin och fortsatt tevlig vecka!
    Kram Elin
    elinveena.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Håller med dig helt hållet. Jätte skönt att vara ledig.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  3. God forsättning på helgen.Känns som vår ute.

    SvaraRadera
  4. Önskar dig detsamma.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt med alla blommor så där i julhelgen ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Önskar dig God fortsättning! Här har det också stormat rejält i natt, men vi har ström i alla fall. Vi har haft nästan 10 plusgrader - lika varmt som på midsommarafton säger mannen.

    Julhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Javisst är det annorlunda jämfört med två förra vintrarna, kan tro man bor i Skåne, plusgrader och storm... men hos mig blommar inga rosor.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  8. God fortsättning!
    Får ännu mer vårkänslor när jag ser dina rosor : ) Hoppas verkligen att resten av vintern blir mild..
    /Cika

    SvaraRadera
  9. Helt otroligt att rosorna blommar. Skönt att vara ledig.

    Önskar även dig en fortsatt trevlig sista vecka på året.

    Kram

    SvaraRadera
  10. God fortsättning och njut av din ledighet...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Tack detsamma. Kul att du är med i min utlottning
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt med det milda vädret och rosornas överlevnad. Hos mig fortsätter Crown Princess Margret att blomma trots köldknäppar och ingen sol överhuvudtaget... Märkligt! Ha en underbar fortsättning på ledigheten.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt vilken vinter vi har haft.
    Hoppas bara att kylan inte slår till för vi har ingen snö här heller.

    Önskar dig en fin fortsättning på det gamla året.

    Gunilla

    SvaraRadera
  14. Sju sorters blommande rosor nu - smått otroligt! Mina satte också igång under förra mildperioden men jag satte faktiskt saxen i dem efter att ha läst att omblomning nu tar onödigt mycket kraft från plantorna. Inte vet jag om det stämmer, tveksamt kanske när det gäller rosor för om man beskär när det är växtväder börjar de ofta sätta skott och det är ju inte heller bra!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  15. Helt otroligt att rosorna blommar nu. Vi hade +10 grader ute i går, rena vårvärmen. Konstig vinter vi har i år.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. visst är det konstigt så vädret kan göra skillnad från ena året till nästa.förra året hade vi full snö upp till midjan och nu blommar det ännu..konstigt!
    önskar dig detsamma
    kram mia

    SvaraRadera
  17. Visst är det lite skumt med dessa plusgrader och blommor men man vågar ju inte klaga - då blir man väl begravd i snöstorm...
    God fortsättning

    SvaraRadera
  18. ja jisses, vilket väder vi haft! och mer av samma sort lär vara på väg. jag vågar inte ens tänka på hur det ser ut på vår sommarstuga. bryggan har nog åkt i väg för länge sedan, är jag rädd. :/
    god fortsättning!

    SvaraRadera
  19. Visst är det lite märkligt. När vi åkte hem från Trosa i tisdags var det plus 13 grader en skillnad på drygt 30 grader mot förra årets hemresa då det var - 24. Jag håller också tummarna för fortsatt milt väder.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  20. Hej Vännen,
    Tittar in för att önska dig ett Gott Nytt År.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  21. Oj, så många rosor som blommar nu, helt fantastiskt! Önskar dig ett gott slut och gott nytt, tack för alla fina hälsningar inne hos mig!

    SvaraRadera
  22. Otroligt att rosorna fortfarande blommar! Undrar om det blir någon vinter!?
    Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!