fredag 2 december 2011

Blommig Fredag - Månbelyst

Temat den här veckan i Blommig Fredag
var en liten utmaning, "Månbelyst"!
Det var redan skymning när jag kom hem från jobbet idag
så jag skyndade mig ut med kameran för att få till en bild!
Min kamera är väl inte direkt "världens bästa" så bilden blev väl därefter:))
För att få den andra bilden tog jag hjälp av en av makens kameror!

En skymningsbild  där månen syns som en liten prick!
Nu är det mörkt när man åker till jobbet på morgonen
och lika mörkt när man kommer hem på eftermiddagen,
men snart vänder det och blir ljusare igen:))
Känns lite extra mörkt eftersom snön lyser med sin frånvaro än så länge!

Den här bilden av månen är tagen med makens långzoom på stativ,
och här känns månen väldigt nära:)

För fler månbelysta bidrag, titta in till Katarina, Roses and stuff!


Ha en skön och mysig fredagskväll!

Kram


18 kommentarer:

  1. Kusligt nära känns månen på den andra bilden:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk bild av månen.
    Den känns ju riktigt nära då man kan se alla kratrar också.

    Ha en riktigt trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg!Här kommer jag att titta in ofta.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på månen, både stor och liten.
    Önskar dig en Trevlig 2:dra Advent!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Men, visst är det tråkigt att det är mörkt både när man far och kommer hem på dagarna! Nu ser man verkligen framemot ljusare tider!
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Mina försök till månbilder kommer inte ens i närheten av din första bild!
    Har också börjat nedräkningen till vintersolståndet! Bara känslan när man vet att det vänder...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Oj, vilka fina bilder! Den på månen i långzoom-objektiv var bara så läcker! Ha en trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bild på månen där man ser kratrarna till och med! Men stativ är ju ett måste för sådana bilder och oftast orkar jag inte rigga upp ... Den första bilden är mysig och stämningsfull ändå, även om månen inte syns så väl.
    Ha en fin andra advent!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig månbild.Tack för besöket i min blogg:)!

    Ha en go' adventstid!/Anja

    SvaraRadera
  10. Wow vilken månbild! Det är värt besväret att ta fram stativet.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  11. Fantastisk bild av månen.

    SvaraRadera
  12. På den nedre bilden ser jag gubben i månen, ganska tydligt, fantastisk bild!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Wow, långzoomen blev jag nyfiken på. Den zoomen skulle jag vilja ha :-)
    Jättefina bilder!

    Ha en underbar 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Jättefina månbilder, den andra är ju rent magisk.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Härliga månbilder båda två! Tänk att man kan komma så nära...

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  16. WOW! Vilken häftig 'närbild' på månen som är så långt borta...

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!