fredag 8 oktober 2010

Blommig Fredag


Temat den här veckan i Blommig Fredag är "använd"!
Så när jag kom hem från jobbet idag, tog jag en liten runda med kameran ut i trädgården, för att se vad jag kunde hitta som är använt!

Hjulet från en gammal spinnrock hittade jag på ett loppis för några år sedan och nu hänger det på vår uthusvägg! Ibland när jag tittar på hjulet, undrar jag vilken historia det bär med sig, vad det varit med om! Det lär jag aldrig få svar på, men jag gillar mitt gamla hjul, som nu blivit märkt av väder och vind!
Blomman framför, är sista som blommar på Stockrosen "Peaches`n Dreams"! Stockrosen har blommat sedan slutet av juli!

På slutet av -90 talet, hade vi en kolonistuga utanför Falun! Det här gamla slagbordet följde med när vi köpte stugan, och då var det mycket finare! Vi använde bordet några år i stugan och när vi sålde stugan tog vi med oss det mysiga bordet!
Numera ser det gamla bordet inte så fint ut, eftersom det stått ute några år och dessutom använder jag det som planteringsbord!
Ibland har jag funderat på att fixa till det och få det fint igen, men det har inte blivit av än!
Jag ska nog vara lite mer rädd om mitt gamla bord, för jag gillar det verkligen!

Den fina gamla björkstubben har hängt med i trädgården i fyra år! Dess öde var att bli klyvved på en demodag på Clas Olsson, men min käre make räddade den och nu får den istället tjäna som fotstöd till vårt solur!

Min kära "trädgårdspall", som är flitigt använd! Den har blivit märkt av åren ute i trädgården, för den såg fin och fräsch ut när jag fyndade den på loppis!
Den brukar jag ofta sitta på när jag rensar i rabatterna, klarar mig inte utan den!
Här står den framför rosen "Leonardo da Vinci" som fortfarande blommar och dessutom har många knoppar som väntar på att slå ut, ifall inte frosten hinner slå till först!

Här hos Katarina, Roses and Stuff, finns det fler bidrag till Blommig Fredag!


Ha en trevlig och mysig fredagskväll!

Kram!

17 kommentarer:

  1. Härlig trädgårdpall, bordet tycker jag som du att du ska hjälpa lite på traven och göra fint det igen, fast det kan nog vara knepigt när träet spjälkts upp av vatten och fukt. Härligt att din leonardo da vinci fortsätter, min tror jag nog nu har slutat blomma för i år! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  2. Gamla grejer är fina, bär redan på en känsla.
    Ha en skön helg, hoppas det blir bra väder.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så stiligt hjul, jag skulle gärna haft både det och hela rocken, drömmer om att spinna.. Fint använt hos dig, den pallen skulle jag nog behöva ha, mina knän blir alltid lika skitiga..

    SvaraRadera
  4. Gillar din nötta pall :)En sån skulle jag också behöva, jag är en "huksittare". Kan bli ganska uttröttande för benen :/
    Vad härligt din Leornado da Vinci blommar än :)
    Ha en skön helg /Stina

    SvaraRadera
  5. Många gamla finasaker. Gillar hjulet, letar själv efter ett sådant till träddgården, har inte hittat något jag fastnat för ännu. Bordet har sin charm så som det är, vackert även pallen.
    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  6. Å så härliga gamla grejer. Sånt gillar jag. Har oxå en massa som blivt märkta med åren men det är ju det som är charmen. /Knatten

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga gamla använda saker du har i din trädgård. Den första bilden är som ett riktigt vykort.
    Trevlig Helg!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. Så nydelige gamle ting du har.
    Likte veldig gått hjulet og krakken.
    Ønsker deg en fortsatt nydelig helg.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bidrag med patina du visar upp. Hoppas att du har en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  10. I really like the old things you have placed in your garden. I think they add character and provide points of interest. I have an old folding table I was going to throw out but I think I may try it out in the garden if I can find room.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin tolkning av temat den här veckan. Du har många fina använda ting i din trädgård du!
    En skön fortsatt helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  12. Här hittade jag massor av inspiration och du verkar kunna mycket om trädgårdar.
    Jag får kika in snart igen ;)
    Trevlig helg...

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra bilder du har tagit. Och riktiga snofsiga ramar har du också runt dina foton. Undrar hur man gör sådana. Visst är det fint med gamla saker i trädgården!

    SvaraRadera
  14. Det är så härligt med väl använda saker och tänk om dom kunde tala...
    Sitter faktiskt vid ett likadant slagbord och bloggar just nu.
    Kram:)

    SvaraRadera
  15. Fin tolkning av temat! Kul med sköna ting som har en historia och passar så väl i trädgårdsrummet.
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  16. Härligt med välanvända grejer! Och fortfarande har du mycket som blommar!
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  17. Så slitet OCH vackert! Härligt!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!