onsdag 20 juli 2011

Liljor

Numera finns det ganska många olika liljor i min trädgård,
 några har jag redan visat i tidigare inlägg!
Här kommer några till och så finns det flera som är på gång att slå ut!
En del av de jag planterade nu i våras, ser inte ut att få några blommor alls i år än!

En aprikosfärgad lilja, som jag fick för många år sedan
 av en granne som flyttade härifrån!
Det blir bara fler och fler av den för varje år!

Den här gula liljan är en av de felmärkta liljorna jag köpte från Älvsjömässan för några år sedan! Nu börjar det bli alldeles för många i rabatten, så det blir att rensa bort någon av dem!

Liljan "Lollipop"

Den här skulle vara rosa, men jag vet inte riktigt om jag håller med:)

Den här mörka liljan fick jag också av samma granne som flyttade,
den blir, i motsats till många av de andra, bara lägre och färre för varje år!
Snart är den förmodligen borta helt!

En rosa lilja som brer ut sig alldeles för snabbt!

En av många felmärkta, borde vara en helt annan färg:)

En vit skönhet!

En av mina favoritliljor som jag bytte till mig, för många år sedan!
Den blir mycket låg men blommorna är stora och fina!


Nu ska jag ut i trädgården och kantklippa klart kring rabatterna!
Ett jobb jag kom ungefär halvvägs med igår:)

Ha en skön och trevlig dag!

Kram!


17 kommentarer:

  1. Oj vad många vackra liljor. Va kul att ha så många att njuta av. Kram

    SvaraRadera
  2. Fina liljor och den gula som var felmärkt, den gillade jag X-tra mcyket,behaglig gul färg på den.
    Ha en fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Härliga liljor, sa just igår till maken att vi måste skaffa många fler liljor.
    Undrar hur det kommer sig att just liljor ofta är felmärkta?
    Ha det gott!Laila

    SvaraRadera
  4. Har aldrig fått upp ögonen för liljor förut men nu måste jag inspektera dem närmare. Jättefina bilder!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  5. Vad ljuvliga liljor. Hur gör du? Jag har en endaste lilja som jag köpte i Danmark förra året men det blir bara blad men inga blommor. Kanske dröjer det nåt år innan blommorna kommer eller? /Knatten

    SvaraRadera
  6. ...gillar också liljor och här på Gotland har jag inte haft några problem med liljebaggar (peppar, peppar....). Den sista, den rosa, var otroligt vacker!

    SvaraRadera
  7. Fina liljor du har! Har också fått felmärkta liljor och dagliljor. Därför jag har många gula just nu! Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  8. Liljor är tjusiga, gillar de vita bäst:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj, så många vackra liljor du har! Färgerna är fina.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Har förstått att liljor är populära och de syns på många bloggar just nu. Dina var vackra! Själv vågar jag inte riktigt, rädd fär liljebaggar...

    kram louise

    SvaraRadera
  11. Så otroligt många vackra liljor du har! Och riddarsporrarna! Nu har jag bara hunnit skumma i dina inlägg men jag ser ju dina fantastiska växter! Så roligt att du hittat till mig! Nu har jag hittat till dig:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Så vackra blomster du låter oxss njuta av när vi tittar in här till dig.
    Ha en fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Oj jisses vilken blogg jag hamna på,så vackert.

    SvaraRadera
  14. Vilka fantastiska liljor!! Hur bär du dig åt för att få så stora "bestånd"??

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  15. Hej! Oj vilken underbar blogg! Genast lagd till mina favoritbloggar! Här kommer jag nu sitta i timmar :) Så mycket inspiration!! Tack!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!