måndag 10 april 2017

Förändringens vindar

Här på bloggen har det inte hänt så mycket under det senaste året,
kan man lugnt säga,
 men desto mer i verkliga livet:))
Trädgården är nermonterad och det som återstår är ganska
lättskött för vem som helst, 
med de rabatter jag lämnat kvar!
Vi har varit och tittat på många hus under året som gått
men inte hittat något som varit rätt för oss!
Inte förrän för två veckor sedan då vi hittade huset som 
har allt vi kunde önska oss och mer därtill!
Är så oerhört tacksam och lycklig över att vi fick köpa huset!
Jag får ett stort kök, vilket jag alltid önskat mig, 
en gigantisk trädgård där det finns plats för hur mycket 
odling som helst, även ett växthus!
Kan inte bli så mycket bättre!!!
Så om ett antal veckor är det Småland nästa!!!

Kanske jag får ny inspiration att komma igång med bloggen
efter vi flyttat, kommer bli så härligt att få sätta 
händerna i en ny trädgård!
Spännande att se vad som redan finns där i rabatterna!

Tänkte det skulle få bli ett sista inlägg här med en liten 
tillbakablick på trädgården som den sett ut under årens lopp!
Ett litet avskedsinlägg!

"Astrid Lindgren" 

 "John Davis" vid klematis/rosträdet


Vackra "Irma" med "Lykkefund" i bakgrunden.

Ljuvliga "Constance Spry"

 Ena delen av altanen.

 Trädgård i skymning.

 Vackra "Leander"

 "Martin Frobisher"

 "Mme Boll"

 Ljuvliga "Morden Blush"

 "New Dawn"

 "Rosenholm"

 Trädgården i skymning.

 Ljuv Smultronshersmin blomning.

 Lilla söta "Aspirin Rose"


Tacksam för alla fina stunder och vacker blomning
i lilla trädgården här vid radhuset, 
men nu väntar något helt nytt,
en helt ny tillvara, 
dessutom blir det som pensionär:))
Härligt, härligt!!



Ha det gott!!

Kram!!








13 kommentarer:

  1. Så spännande. Välkommen till Småland säger jag. nu är man ju nyfiken på var i Småland ni ska bo. Kanske i närheten av mig?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ny trädgård och nytt hus! Även jag har lämnat yrkeslivet, ett år före pension. Ja, börja gärna blogga igen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande med nytt hem, och ny trädgård. Hoppas du får tid med bloggandet, och lycka till med det nya.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Oj, självklart vill vi följa utvecklingen av din nya trädgård! Så spännande! Och jag undrar förstås om det nya huset ligger i närheten av Bron?
    Glad fortsättning på påsken önskar Kerstin

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att avskedet inte blir för alltid, du måste ha en ny blogg så att vi kan följa dig där i Småland.
    Grattis till den gården med allt tillbehör m.m.
    Jag väntar med spänning hur det ska bli, för du ska väl ta med dig dina växter, rosorna och clematisen har varit fantastiska i din trädgård och jag älskar just de väldigt mycket.
    Må så gott och lycka till Margot.
    Hälsningar/ Eva

    SvaraRadera
  6. Wow! Så spännande att du "blir" med ny trädgård!!
    Nu måste du ju verkligen blogga och dela med dig av dina nya erfarenheter. Vi är ju också väldans nyfikna på hur det blir..... *fniss*
    KRAM och LYCKA TILL
    Susie

    SvaraRadera
  7. Hej! Vi har hållit på med ett större (om man skall se till arbetsmängden) trädgårdsprojekt i flera år, för att nu äntligen börja plantera! Senaste tiden har jag frossat i information om bland annat rosor. Din blogg med dina erfarenheter från olika rossorter har varit till stor hjälp, och jag tycker verkligen om det kärleksfulla sätt du uttrycker dig på när du beskriver dina rosor. :) Tack för att du har delat med dig av dina erfarenheter, lycka till, och hoppas att du finner inspiration från din nya trädgård att börja blogga igen. Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette! Tusen tack för din fina kommentar! Glad att jag kunnat inspirera med mina rosor! Nu får jag en trädgård i zon 2 vilket betyder att det finns många fler rosor jag har möjlighet att plantera än jag haft här i nuvarande trädgården! Kommer ta tid att bygga upp en ny trädgård men det ska bli otroligt roligt och spännande! Planerar att starta en ny blogg om nya trädgården samtidigt som min gamla blogg får bli kvar! Kommer länka härifrån till nya bloggen när det blir dags! Mvh Margot

      Radera
  8. Vad spännande! Och läskigt! Att bara flytta så där och lämna sin trädgård som man vårdat ömt. Jag ser fram emot att följa din nya trädgård om det blir mer bloggande och önskar lycka till med flytten.

    Kram Louise

    SvaraRadera
  9. Men så spännande! Du gör tvärt emot andra pensionärer, flyttar till större trädgård, du är modig men det blir nog himla roligt, man har ju mer tid också förstås! Skall blir roligt att följa dig i din nya blogg!
    Lycka till!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Önskar dig stort lycka till med nya huset och trädgården.
    Och med livet som pensionär!

    Ha det riktigt, riktigt gott.
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  11. Önskar dig lycka till med det nya huset och trädgården, hoppas att vi hörs snart igen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. ...och det är inte långt att åka från Skåne...

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!