torsdag 12 juni 2014

Månadsbild Juni och vackra blommor

De senaste veckorna har varit intensiva men nu börjar det lugna ner sig :))
Studentfirandet har dominerat under veckan och avslutades med 
studentexamen och firande igår! 
Är så stolt över vår vackra dotter som dessutom blev bästa elev ;)) 
Stort grattis till henne!!!

Då var det återigen dags för en Månadsbild, fattar inte att 
veckorna går så snabbt!
Vädret har varit väldigt omväxlande med högsommar värme 
varvat med regnskurar!
I måndags fick vi helt plötsligt en störtskur med bamsestora
hagel som perforerade en hel del i trädgården!
Tror inte jag någonsin sett så stora hagel tidigare!!
För en stund sedan fick vi en rejäl regnskur 
men nu skiner solen igen! 

Vilken härlig grönska det är nu och allt växer så det knakar!
Ganska stor skillnad mot hur det såg ut samma tid förra året!
Att det regnar lite nu och då är välgörande för trädgården,
dessutom skönt att slippa vattna! 

 Så här såg det ut vid samma tid juni -13,
inte alls lika grönt och lummigt som nu!

 I år har jag många olika aklejor som blommar,
det gillar jag!

 Riktigt kul är att många av mina Irisar blommar i år,
för första gången faktiskt! 

 Den här vackra blåa Irisen planterade jag för flera år sedan,
men först nu blommar den!
Bättre sent än aldrig:)

 Underbart vacker jättevallmo!

 Den lilla söta Skuggbräckan blommar så fint!
 Blomman har så vackert mönster, ett riktigt litet konstverk!

 Roshäcken är vacker när den blommar, men ack så taggig!
Ingen ros man vill ha närkontakt med :))

Vackra Therese Bugnet var först ut med att börja blomma i år!
Vanligtvis brukar systern Louise Bugnet vinna den kampen
men i år klippte jag ner den rosen riktigt rejält så kanske
därför hon är lite senare :)
Ser ut att bli en härlig rossommar i år, 
massor med rosknoppar överallt!



Ha det gott!


Kram







6 kommentarer:

  1. Det är otrolig skillnad på bilden från förra året och i år! Så mycket tidigare. Och jag har oxå noterat att rosorna verkar ladda för en överdådig blomning!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Blommigt och fint hos dig och vilken skillnad mot förra året! Klart du ska vara stolt över fina dottern! Din vallmo är lite mjukar i färgen än min skrikiga som jag har försökt gräva bort men som glatt kommer tillbaka ändå!

    kram louise

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Vilken vacker vallmo! Säg gärna till om du får frön över... ;-)

    I år blommar allt så mycket tidigare och ovanligt rikligt. Här blommar det som brukar blomma i juli redan nu.

    Tack för tipset namnet på Skuggbräckan! Tänk vad bra med bloggvänner som kan! :-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blommar hos dig, Irisarna är fina, de blommar hos mig med. Den vita rosen är ljuvlig, det verkar som allting är frodigare och kraftigare i år. Det är stor skillnad mot förra året. Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  5. Verkligen lummigt hos dig. Det blommar mycket av allt i år det är lön för all möda i många år det. Glada vi får vara för det.
    Härligt med barn som klarar sig fint önska henne lycka till och grattis.
    Ha en fin och skön fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Hagel! Puh, det slapp vi. Men regn och blåst, jajamen, inte kul alls att vara trädgårderare. Mycket roligare att titta på dina bilder :)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!