lördag 12 april 2014

Månadsbild April och datastrul

Hade tänkt lägga in aprilmånads-bilden redan förra helgen,
då fotot togs, men min dator ville inte något överhuvudtaget:((
Den har varit helt "kokkodäng" en vecka tills käre maken
tog sig an den under sin lediga fredag och lyckades med
miraklet att få datorn att uppföra sig normalt igen:))
Härligt med en händig karl :))

Här kommer alltså Månadsbilden, som är taget förra helgen,
samma datum som aprilmånads-bilden från förra året!

 Nästan svårt att tro att bilden är tagen i början på April,
har hänt så mycket i rabatterna redan och rosorna har 
massor av nya skott!

 Så här såg det ut samma tid förra året  -13
Otroligt stor skillnad men den här snömängden är absolut 
inget jag saknar nu:))

I år har jag massor med vita julrosor som blommar eftersom många
av de självsådda julrosorna hunnit bli så stora att de blommar!
Nu väntar jag bara på att de färgade julrosorna ska börja blomma,
de är tydligen lite senare att komma igång här hos mig!

Nu njuter jag av ett skönt ledigt Påsklov!!
Härligt och välbehövligt!



Ha en fin helg!

Kram



10 kommentarer:

  1. Datastrul är inget vidare kul, men skönt när det ordnas till.
    Tänk vilken skillnad på bilderna.....förra senvintern/början på våren var inte snäll mot växterna här, det var soligt och kallt och ingen snö, så mycket gick ut.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja vilken skillnad det är på årets vår! Fast nu får det lugna ner sig lite så att inte hägg och syren blommar för tidigt! Ha en fin påskvecka!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Nog är det skillnad allt.Till det bättre får jag säga. Snö och vinter gillas inte här. Hoppas du får en härlig lovveka. Jag är ju sjukskriven så jag har lov varje dag lite trist ibland men jag vänjer mig.
    Ha en fin deg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Våren är verkligen tidig även om det stannat av lite. Ha ett fortsatt skönt påsklov! Kram

    SvaraRadera
  5. Å så vackert Margot! Här är vi i full gång med växthuset. Gubben kämpar på och jag hantlangar. Har mina odlingar inne så länge. Det ska bli jättekul när allt är klart. Ha en fin påsk, själv ska jag jobba precis hela påsken. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hej där o Glad Påsk!
    Ny trädgårdssäsong igång här också.
    Har precis läst igenom dina sista inlägg.
    Vad roligt att ni har skaffat en kolonilott, där ni kan "öva" dessa sista åren + att du har något ställe att sätta allt på när uppgrävning ska ske innan den stora flytten.
    Nu kommer väl allt att explodera i trädgården denna helgen för dom lovar upp till 20 grader här hos oss.

    Ha de bra
    Kram Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Britt! Visst är det härligt nu när värmen är på gång, händer så mycket i rabatterna! Det är riktigt kul med kolonilotten, att få lite träning inför framtiden med grönsaksodling och dessutom troligtvis få stor nytta av den vid avvecklandet av trädgården härhemma, helt perfekt.......man måste tänka på allt:))
      Önskar er en riktigt Glad Påsk!
      Kram Margot

      Radera
  7. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Önskar dej en fortsatt fin påsk. lila-Christina

    SvaraRadera
  9. Oj det var verkligen en enorm skillnad på snönivån. Skönt att våren har kommit tidigare i år

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!