lördag 4 januari 2014

Bättre sent än aldrig

Alldeles i början av december fick jag ett erbjudande
från "Min lilla Trädgård" om att köpa Trädgårdskalendern 
till rabatterat pris! Enligt erbjudandet skulle man få
"25 st lökar till julblommor att plantera inomhus för att
skapa en fin julstämning"!

Hade för många år sedan lite att göra med Easy Plant som 
står bakom "Min lilla trädgård" och därför var jag
väldigt tveksam till att beställa från dem igen!
Men eftersom jag väldigt gärna vill ha just den 
Trädgårdskalendern och det är superkrångligt att 
hitta den i någon affär, så slog jag till och tackade 
ja till erbjudandet!

Trodde i min enfald att paketet skulle komma snabbt,
med tanke på julblommorna, men jag gav upp hoppet
om att få något paket alls eftersom inget hördes därifrån!

Igår fick jag meddelande om paketet och kunde hämta ut det 
från posten idag!
Där kom lökarna som enligt erbjudandet skulle bli julblommor,
nu får det bli vårblommor istället:))
Tyvärr stämde inte heller porto & expkostnaden, utan blev nästan 
dubbelt mer än det stod i erbjudandet:((
Jag fick med en rabattkod på 20% rabatt till en designaffär 
på nätet, som en liten bonus, men tyvärr gällde den
bara till sista dec 2013:((

Men nu ska jag sluta gnälla för jag fick ju i alla fall den
eftertraktade Trädgårdskalendern:)))

Lökarna till krokusarna och pärlhyacinterna har jag
planterat i den här "krukan"!
Blir kul med lite vårblommor inomhus bara de gror:)

Tazettlökarna får bo i den här lilla fina krukan som jag 
haft i många år men inte använt så mycket!

En liten röd prydnadsfjäril följde också med i paketet:)

Trots allt som inte stämde är jag väldigt glad över den
fina Trädgårdskalendern:)) Har haft samma kalender
sedan -08 och vill fortsätta använda den i många år än!

Nu hoppas jag på vacker blomning i krukorna så småningom:))


Ha en trevlig Trettondaghelg


Kram






14 kommentarer:

  1. Så besviken man blir ibland! Men du får hoppas på vårlökar som du skriver istället! Jag planterade tazettlökar köpta på Blomsterlandet före jul, det blev inget av dem, tyvärr...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Den kalender kan du vinna hos mig på bloggen.Fick två st från samma ställe.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken dålig service!! sånt kan göra en riktigt irriterad, nu blev du iofs glad för kalendern ändå, men tänk dem som hoppat på erbjudandet just pga de där lökarna.....
    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  4. Det där blir man putt över och använder inte deras tjänster igen. Det är ju bara företaget som får mindre kunder efter en sån grej.
    Du får säkert fina krukor att njuta av,
    Ha en god fortsättning
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt med företag som inte sköter sig=( Hade stora problem med ett företag för ett par år sedan. Jag hade betalt alla mina varor och till slut erbjöd jag mig att åka många många mil till deras fysiska butik för att hämta mina varor, då kom en massa undanflykter att de flyttat sin butik och jag vet inte allt de höll på med. Till sist ordnade det sig och jag fick lite "plåster på såren", men skadat förtroende. Hoppas nu att lökarna ger dig extra riklig blomning! God fortsättning på det nya året!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Ja ibland blir de ej som man tänkt. Hur är kalendern, vad innehåller den? Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jo, jag tycker att du ska gnälla som bara sjutton och ställa till med ett himla oväsen ia alla sociala medier du är med i! Varna för företaget som behandlar kunder så! Skicka klagomail till dem en gång om dagen i en månad!
    Fortsatt trevlig helg önskar Laila

    SvaraRadera
  8. Det lät ju lite trist med både extra porto och kort datum på kupongen. Hoppas nu att lökarna tar sig!!
    Kalendern såg ju fin ut!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  9. Tänk att det nästan alltid är något "lurt" med såna här erbjudanden! Själv köpte jag en extremt dyr kalender på julmarknaden i början på december. Men...den hade otroligt vackra bilder tagna av en konstnärinna över Eksta och en del av pengarna gick till vår hemsocken! Så OK.....
    GOTT NYTT ÅR
    Susie

    SvaraRadera
  10. Usch, sånt gör mig mycket ilsken.

    OK att saker kan ta längre tid på vägen, det får man acceptera, men att inte porto o exp kostnader stämmer med vad dom gått ut med från början, där drar jag gränsen.
    Det är skamligt av företaget att göra så.

    Men, hoppas nu att lökarna tar sig och som du sa, din fina kalender har du ju fått.

    Hälsningar från ett regnigt Halmstad
    Britt

    SvaraRadera
  11. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Hej Bästaste Margot
    Å så irriterande, inget som stämmer, men, blommorna kommer att lysa upp, och, hoppas det är glömt tills dess.
    Måste ta itu med med mitt matslarv under julen, kommer att besöka din matblogg, för nu behöver jag verkligen göra något, det är ju snart sommar :))

    Det regnar här också, och är grått...

    Önskar dej sköna dagar
    Kram Margaretha

    SvaraRadera
  12. Trist, men visst kan man köpa Trädgårdskalendern direkt från Eva Robild?
    Njut av sista lediga dagen i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej Margot!
    Vad bra att du fick tag i kalendern, men tråkigt med allt som strulade i samband med din beställning..

    Ha en trevlig Trettondag Jul!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!