söndag 2 december 2012

Första Advent

Vintern kom med besked när den kom och
nästan precis lagom till första advent också!
Vi har fått mycket snö och nu är det -14 grader,
lite för kallt enligt mitt tycke:)
Hade tänkt plocka fram adventsljusstakar och allt 
sånt som hör till, under veckan, men orken räckte inte 
riktigt så det blev att jag fixade allt igår, lördag, istället!
Nu är ljusstakarna på plats i fönstren,
i köket har julsymbolerna "Tro, Hopp och Kärlek"
intagit sin givna plats i fönstret, i sällskap med röda 
julgardiner! De här julsymbolerna är 
från min barndomsstad i Österbotten, där de hänger 
i så gott som varje fönster under juletid!


Önskar er alla en skön 1:sta Advent!

Kram



16 kommentarer:

  1. Visst var det fantastiskt att snön kom precis till 1:a advent!! Hur mysigt som helst.
    En fortsatt skön adventsvecka önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. Riktig advents-stämning blev det med snön och kylan
    Kram!

    SvaraRadera
  3. vi har fått kallt, men ingen snö. Förstår dock att det kommit snö i stora delar av vårt land.
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Tänk att nästan alla förutom vi har fått snö , gör som jag nu och baka lite iskakor att tända ljus i ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att snön har kommit! Så vackert det blir helt plötsligt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Tids nog får vi oxå snö, kanske mer än vi vill ha.
    Fina symboler, trevligt med minnen från barndoms-dagar.
    Efter promenad i kylan, är det gott att få värma sig med
    varm glögg o pepparkakor.
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  7. vilka mysiga lampor, de har jag aldrig sett förut. Hos oss är det traditionella ljustakar med 5 eller 7 lampor gärna i pyramidform som är mest traditionellt...kramis semla

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också mitt gamla adventspynt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så kul att få se lite annorlunda julpynt!Önskar dig också en advent.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  10. Man kan undra var orken tagit vägen, tror dt har med mörkret att göra, med snön så hjälper det. Fint i ditt fönster :)
    Under tio grader är helt enkelt för kallt..

    SvaraRadera
  11. Så hemtrevligt med tro, hopp och kärlek här hos dig!
    Trevlig adventstid!

    SvaraRadera
  12. Trevlig 1:a advent.Ja, nu är det kallt. Men vi har inte fått lika mycket snö som på andra ställen .

    Kram

    SvaraRadera
  13. Tänk så precis snön kom och så kallt det blev, idag -17 grader.
    Fina adventssymboler från Österbotten, jag har oxå mina anor därifrån.
    Önskar dig en riktigt fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilket fint advents fönster du har.
    Idag har vi haft minus 12 och en blek vinter sol.
    Ca 5 cm snö har vi fått. Lite till kan gärna få komma men kylan kan jag gärna vara utan.

    Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  15. Vilket snyggt adventspynt du har.
    Väldigt ovanligt.

    Ja, nu har snön även kommit hit till Halmstad.
    Igår vräkte det ner ca 2 dm och riktigt kallt därtill.
    Nu när hela trädgården är vit känns det långt till våren.

    Ett tips för att se lite vackra bommor är att gå in på bloggen hos en av mina favoritbutiker i Göteborg,
    Grönbergs Interiör.

    Alltid lika fina bilder även om man inte är intresserad av samma inredning som dom visar.

    Ha de bra i kylan o snön.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  16. Jättefina dekorationer du har i fönstret.
    Ja, nog har vi fått mycket snö, men jag tycker det är så vackert men det kunde vara mindre kallt bara.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram Britt

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!