söndag 11 november 2012

Månadsbild - November

De senaste veckorna har det inte hänt mycket här på bloggen!
Man kan verkligen snacka om bloggtorka:)).........ibland har det 
gått dagar mellan att jag plockat fram datorn överhuvudtaget!

Nu har det i allafall blivit dags för en ny månadsbild!
Det har inte hänt mycket sedan förra månadsbilden togs,
 bara lite gråare och tristare:)

Vi har haft några nätter med minusgrader men mest har det 
varit lite plusgrader och ofta regn!
Idag har det regnat hela dagen, blåsigt är det också!
Nu känns det verkligen att hela trädgården gått in i vintervila,
några små rosknoppar som tappert kämpar på men 
det blir inte så mycket mer än knoppar!

Prydnadskålen i stora krukan bredvid ytterdörren,
här full med rimfrost, är det enda som är färggrannt nu!

Hoyan "Calycina" har börjat blomma!
Tyvärr doftar den våldsamt mycket, mer än man står ut med!
Den står i köksfönstret, så för att vi ska kunna vistas i
köket drar jag bort blommorna vartefter de slår ut!
Jag får njuta av de vackra blommorna på bild istället:))
Min andra Hoya doftar inte lika intensivt så den brukar få 
ha sina blommor ifred! 


Ha en skön söndagkväll!

Kram


12 kommentarer:

  1. Ja novembers månadsbild är grå och dyster.
    Dina "mammas blommor" har tagit vinter vila.
    Snart vänder det mot ljusare tider.
    Jag har ingen blogg-torka för jag skriver om mycke annat än trädgård o blommor. Eftersom
    våran yngsta dotter bor o jobbar ett år i NZ
    kan hon följa lite vad vi hittar på i övrigt.
    Där har de behaglig värme ännu,man blir avis.
    Ha en fin vecka/ Eva

    SvaraRadera
  2. Idag har det nog varit världens gråaste dag ,så jag förstår di och din trädgård ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Hej Margot,
    kul att höra från dig! Lite skönt med vila eller hur.
    Jag har en hoya som doftar liljekonvalj, alldeles lagom starkt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu är det verkligen grått och trist ute, inte många färgklickar. Jag har också violett prydnadskål, den är ju lite färggrann. Vilka vackra blommor Hoyan har, synd att den doftar för starkt.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Här har det varit rena Londondimman .Regn och dis hela helgen. Plus 7grader.

    Jag hoppas att vi får lite kallare och snö.

    Härliga bilder.

    Blogg torka tror jag flera drabbas av nu för det är som om ideerna inte finns.

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  6. Men formen på din trädgård! Jättefint att se och inspireras av. Gillar din fotovinkel. Ser spännande ut: vad finns där bakom, när man passerat genom rosbågen?
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  7. Ja, nu händer det inte mycket ute, man får koncentrera sig på inne i stället. Vilken fin hoya du har!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vilken skönhet... som du måste slakta!!! Mina hoyor blommar aldrig! Den äldsta är säkert 6 år och så har jag ytterligare två... inga blommor! Vad gör jag för fel?

    Ha en fin vecka.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Så här års är det så grått i trädgården så inte lätt att finna något att blogga om. Ett tips är att hänga på i min Söndagsfoto där du kan tolka orden jag ger hur du känner och vill :) Från trädgården finns de ju säkert många bilder att välja på :) låt bara fantasin spira :) Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Ja, vintern tar sakta men säkert sitt grepp om trädgården.

    Vi hade -7 grader 2 nätter i sträck för några veckor sedan och det knäckte det mesta.
    Bara nävan Rozanne, höga lila luktastrar och septembersolrosen som fortfarande förgyller tillvaron.

    Vilken vacker Hoya du har, synd bara att du måste ta bort blommorna.

    Näh, nu är det talgbollar o skalade solrosfrön för hela slanten när man handlar till trädgården.
    Vår katt Ozzy älskar att sitta o titta på skådespelet när fåglarna rent ut sagt slåss om maten.

    Ha de gott i höstmörkret
    Kram
    Britt

    SvaraRadera
  11. Jag förstår dig - trädgårdsbloggande lockar inte precis så här års! Men din trädgård ser fin och städad ut!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  12. Hej ! Jag har gett dig en liten award som finns att hämta och läsa om hos mig.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!