lördag 6 november 2010

Fullt och nytt...

Idag är det härligt höstväder, men riktigt kyligt med bara någon enstaka plusgrader! Till nästa vecka finns det risk för snö här, men jag tycker att det fortfarande är för tidigt med snö! Förmodligen är det bara att gilla läget!

Ett läge som jag definitivt inte gillar är, att jag redan tycks ha gjort av med allt bildutrymme på bloggen och jag som inte ens hållit på ett år än!!!!! :((
Det finns ju lite utvägar, och ett sätt är att betala för mer utrymme. Det får bli sista utvägen fastän det absolut inte är dyrt, men ändå!
På min matblogg har jag testat med att lägga till en skrivare och det ser ut att fungera bra efter mycket pulande och trixande, speciellt som jag inte är särskilt teknisk av mig! Men jag lär mig genom att försöka tills det lyckas :))
Så nu ska jag försöka trassla med att duplicera mig på den här bloggen också med en ny mailadress! Lyckas jag, så blir jag tre personer i en, på mina två bloggar!
Lyckas jag inte, får jag "bita i det sura äpplet"och betala!!


Nu till något betydligt trevligare! Nämligen lite nya lökar, och vackra lökar dessutom! Ja, slutresultatet av lökarna ska bli vackert :))

Den här vackra liljan kunde jag inte motstå, när jag såg den i hyllan hos Granngården! Hoppas bara den överlever vintern, men det visar sig nästa sommar!

Här i veckan fick jag mina Amaryllislökar som jag beställt från Odla!
Spännande!

Bilden är lånad från Odla.nu
Amaryllis "Amorice"

Bild lånad från Odla.nu
Amaryllis "Gervase"

Bild lånad från Odla.nu
Amaryllis "Aphrodite"

Nu återstår att se om jag lyckas få dem att blomma till julen! Jag gillar att prova nya sorter varje år!


Här kommer en bild till på min stora fina kaktusblomma! Jag fick kaktusen för många år sedan av min faster, och genom henne har jag nu fått reda på att det är en Kungskaktus!  Det tackar jag för!! Det är trevligt att veta vilka blommor man har!

Nu gäller det att njuta av det fina höstvädret, för snart är det också ett minne blott! Än är det nästan gyllengult i skogen, med alla löv som ligger på marken!
Hösten är riktigt vacker!


Ha en skön och trevlig helg!

Kram!


18 kommentarer:

  1. Jättevackra Amaryllisar :)
    Höstbilden var underbar...där skulle jag vilja promenera.
    Var inne och kikade i din matblogg...oj...vad mycket gott det fanns...jag såg flera recept som jag absolut måste prova! Tack för att du delar med dig :)
    Ha en fin helg / Stina

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder du viser og Amaryllisene var nydelige.
    Visste ikke at det kunne bli fullt med bilder og at man måtte betale for å få plass til mere bilder på bloggen.
    Her har vi opphold og fint vær, men idag er det kaldt. Selv med et par plussgrader føles det iskaldt.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.
    Klem Mio

    SvaraRadera
  3. Otroligt vilka snygga amaryllisar. Jag har en vit som snart skall till och slå ut, måste skaffa flera till jul. Skall kika i din matblogg, visste inte att du hade en.
    Önskar dig en trevlig lördagkväll

    SvaraRadera
  4. What beautiful Amaryllis but what I really love is the nature scene . . . your last photo. Lovely!! Have a good weekend. Carol

    SvaraRadera
  5. Du kommer säkert att få många fina amaryllisar till jul. De är så vackra.
    Lycka Till!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj! Jag har väl aldrig sett så många vackra blommor på en och samma blogg!

    Trevlig helg!

    Mvh, Karin

    SvaraRadera
  7. Fina amaryllis du valt:)
    Oh, hemska tanke om datorn skulle bli helt full...
    Trevligt att se alla dina rosor, visst har du fixat det nu. Jag vill också snygga till min högerspalt med nya bilder, man alla rosor blommade ju inte i somras.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vackra amaryllisar du kommer att få!

    SvaraRadera
  9. Oj, redan fullt bildminne, jag har massor kvar. Förminskar du bilderna innnan du lägger in dem, då sparar man en hel del minne? Hoppas du får till det på nåt sätt!

    SvaraRadera
  10. Underbara amaryllisar och en helt fantastisk bild på skogen i höstskrud. Sååå vackert! Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hur fick du veta om bilderna o vad kostar det ,ha en bra söndag Nette

    SvaraRadera
  12. Å hoppsan. Visste inte ens att det kunde bli fullt i minnet på den här bloggen. Hur vet man det?
    Jo, dax att fylla huset med amaryllisar. Har tittat lite på några men inte slagit till än.
    Ha en bra dag. /Knatten

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara amaryllisar du kommer att få till jul.
    Visste inte heller att bildminnet är begränsat på bloggen. Hoppas du kan reda upp det!
    Ha en fin inkommande vecka fast det ev. blir snö hos dig också!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Åh vilken underbart härlig höstbild.... Magiskt ljus!!! Amaryllisarna ser jättefina ut... Oj, där ligger man efter. Jag lär nog köpa mina på Plantagen eller liknande :-) Aha.. slut på utrymme... det kan man få alltså?! Lycka till med dina försök att komma runt att betala! Det där lär säkert drabba mig snart......

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  15. Fina amaryllisar du har klickat hem.
    Ja hösten är riktigt vacker om solen är framme. Kortet där med alla härliga löv på är jätte fint.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  16. Otroligt vilka fina amaryllisar du köpt.
    Väntar med spänning att få se de blomma framåt jul.

    Hur ser man att bildutrymmet är fullt på bloggen?

    Ha en riktigt fin vecka
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  17. Heisann!

    Jeg bet i det sure eple for to uker siden og kjøpte mer plass!
    Jeg gleder meg til våren for da kommer mine amaryllis tilbake. Jeg lar naturen bestemme, og de blomstrer til påske ;:OD)
    Men først vil jeg nyte det brune landskapet som du viser et nydelig bilde av ;:OD)

    SvaraRadera
  18. Oj ojoj så många skönheter du visar, liljan är riktigt snygg. Här har snön vräkt ner idag så när jag kom hem från jobbet fick jag skotta innan jag kunde köra in på uppfarten. - Inte kul och jag har inte fått ner några lökar än......
    Tack för titten hos mig, ha nu en bra vecka och hoppas du slipper snön
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att skriva en liten hälsning! Jag uppskattar det väldigt mycket!